Топливный контроллер

Главная /  Форумы Dubaser  /  Общение  /  прямоток  /  Топливный контроллер 
Стасян
Юзер
Тролль / Респект / Спасибо
0 / 0 / 0
Сообщ./Тeм: 0 / 0
Имя: Станислав Александрович
Город: Москоу
2011-08-01 13:06:54
Топливный контроллер

Вобщем, стоит у меня такая вот зверюшка забавная:

http://www.cobrausa.com/fuel_compare.php?model_id=108&make_id=3&model=Vulcan%202000%20&product_type=%20Motorcycle%20Fuel%20Management

Стоит у меня она потому что стоит полный выхлоп кобра. Но стоит и стоит, хрен бы с ней. Однако, замена свечей показала, что мотоцикл основательно богатит смесь. На высоких оборотах валит черный дым, свечи в копоти и т.д. 

В факин мануале написано, что вот вам три рычажка с делениями от 0 до 10. Заводские настройки 3, 5 0. И типа юзайте по дефолту и ничего не трогайтекорявыми ручками. Но меня то такой расклад не устраивает и перевожу знаит-с я этот мануал:

1.    Start with the base setting, even if you have a full exhaust system. Adjust and test only ONE

adjustment pot at a time until you are happy with the result, see Figure 4.

2.    Start with the left hand or green light pot. This adjustment works either from idle or above idle (varies with bike) to a R.P.M. of about 5000 (also varies with bike) while the bike is driven at a steady throttle or slowly increasing throttle. This is the cruise range and is where the emissions leanness creates issues like choppy on-off throttle application, surging, and backfiring on trailing throttle.

3.    Turn this pot back to zero, and make one position increases until you feel the best performance in

this range. Do this test a few times to make sure you have it right.

4.    The middle or yellow pot is an engine load- triggered fuel adding adjustment. A rapid increase of the throttle at any R.P.M. will add additional fuel and as long as that predetermined load is present, fuel will continue. As engine loads increase in higher gears the acceleration fuel will stay on longer and be more effective. Starting with the base setting, test ride the motorcycle in 4th or

5th gear and perform moderately fast roll-on throttle from a repeating standard R.P.M. or speed. Increase the pot one position at a time and stop as soon as you don’t feel any improvement.

5.    The right hand or red pot is for the fuel setting required when the engine is maximizing its R.P.M. and power delivery. This pot is similar to the main jet in a carburetor. It will take a combination of a minimum R.P.M. and a predetermined amount of engine load to initiate this fuel. The straightaway on a racetrack or an inertia dyno are the best places to set this pot. Full exhaust systems of high quality construction increase flow characteristics and will increase fuel demands over our base settings. Also, air filters specifically designed for higher than stock airflow can create need for higher fuel setting. Try an additional one-position pot setting at a time.

6.    Camshaft changes can alter an engine’s volumetric efficiency and create a greater demand on

the engine’s fuel system than the Fi2000R may have the ability to adjust for.

 Типа за раз крутим тока один рычажок, катаемся пока не будем happy. Типа как первый рычажок регулирует подачу топлива на холостом ходу и свыше 5000 обормотов. Второй рычажок для ускорений на последних передачах (4 и 5-ая), а третий ваще для труспортсменов, когда двигло орет дурниной и пассажирка ссытся от страха.

Вот и возникает в связи с вышеописанным у меня два вопроса:

1. Как быть если у меня нет тахометра и я хоть тресни не могу его проверить когда у него там на 2-х горшках с двумя литрами 4000 обормотов, а когда уже 6000..?

2. Как определить качество смеси, если у меня нету четырехкомпонентного газоанализатора и нет 40000р. на его покупку, что бы удовлетворить свое желание ездить на хорошо отрегулированном мотоцикле?

 

 

Предыдущие сообщения находятся на старом форуме.

Отредактировано: 2011-08-01 13:11:38, .
 

Отправить новое сообщение

Вход
Логин:
Пароль: